Права та обов'язки вчителів

Вчителі мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

- проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи відповідно до діючих нормативних документів;

- вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;

- дострокову атестацію на отримання відповідної категорії і педагогічного звання;

- участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

- соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту програм, форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку;
-отримування пенсії, у тому числі, і за вислугу років.

Зобов'язані:

- виконувати Статут закладу освіти, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

- забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей учнів;

- наставленням і особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загально людської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості та інших доброчинностей;

- виховувати повагу до батьків, жінок, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країни походження, до державного і соціального устрою, поглядів, що відмінні від власних, бережливе ставлення до навколишнього середовища;

- готувати до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживання ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- виконувати рішення, прийняті органами громадського самоврядування закладу освіти, накази і розпорядження адміністрації, органів державного управління освітою;

- відвідувати педради, методичні об'єднання, наради при директорі;

- не палити в приміщенні та на території школи.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.

2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.

3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя - звичайно, недопустимі.

4. Учителеві треба пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Рекомендації для вчителя
ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»

1. Плануючи робочий день, обов'язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров'я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.

2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.

3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.

4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу - курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв'язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.

5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв'язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день ;

6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння.

7. Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.

8. Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.

Пам'ятайте:«Це ваше життя, і ви живете тільки один раз!»

Правила роботи з агресивними дітьми

1. Бути уважним до потреб дитини.

2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.

3. Бути послідовним у покаранні дитини, карати за конкретні вчинки.

4. Покарання не повинні принижувати дитину.

5. Навчати прийнятних способів вираження гніву.

6. Давати дитині можливість виявляти гнів безпосередньо після фрустрації.

7. Розвивати здатність до емпатії.

8. Розширювати поведінковий репертуар дитини.

9. Відпрацьовувати навички регулювання конфліктних ситуацій.

10. Учити брати відповідальність на себе.

Психологічні рекомендації з налагодження взаємодії із сучасним учнем

  • Будьте уважні до потреб дитини.
  • Демонструйте модель толерантного ставлення до інших.
  • Будьте послідовними у покараннях дитини, карайте лише за конкретні вчинки.
  • Покарання не мають принижувати дитину.
  • Учіть дітей спритним формам вираження гніву.
  • Учіть дитину розпізнавати власний емоційний стан і стан оточуючих.
  • Розвивайте здатність до емпатії.
  • Розширюйте поведінковий репертуар дитини.
  • Учіть брати на себе відповідальність.
  • Намагайтесь до кожної дитини знайти необхідний підхід, який буде сприяти розкриттю в дитини того потенціалу, який у ній закладений.
  • Пам'ятайте, що немає позитивних чи негативних учнів, є бажання знайти конструктивний підхід до взаємодії.

Поради щодо встановлення довіри між проблемним підлітком і класним керівником

1. Уважно вислухайте дитину, прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.

2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.

4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком .Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми - не нашкодь!

5. Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.

7. Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати довіру в нього.

Поради К. Роджерса для вчителя

Коли поєднуються любов і майстерність,

Можна сподіватися на шедеври.

Дж.Рескін

К. Роджерс вважає, що вчитель зможе створити у класі потрібну атмосферу, якщо керуватиметься такими правилами.

1. Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.

2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед групою, так і перед кожним учнем.

3 Завжди відштовхуйтесь від того, що в учів є внутрішня мотивація до навчання.

4. Будьте для школярів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.

5. Будьте таким для кожного учня.

6. Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій групи (класу) і приймати його (порівнювати свої дії із цим настроєм).

7. Будьте активним учасником групової взаємодії.

8. Відкрито виражайте у групі свої почуття.

9. Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожного школяра.


Офіційні Інтернет-ресурси

Міністерство освіти і науки України https://mon.gov.ua/
Національна академія педагогічних наук України https://naps.gov.ua/
Інститут модернізації змісту освіти https://www.imzo.gov.ua
Український центр оцінювання якості освіти testportal.gov.ua
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти kievtest.org.ua/
Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» https://академія.com.ua/
Законодавство України rada.gov.ua
Педагогічна преса https://pedpresa.ua/
Урядовий кур'єр https://ukurier.gov.ua/
Комітет з питань освіти і науки Верховної Ради України https://kno.rada.gov.ua/komosviti/control/uk/index
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації https://www.kyiv-oblosvita.gov.ua/
Відділ освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації https://ksvo.gov.ua/
Районний методичний центр відділу освіти Києво-Святошинської РДА www.ks-rmc.edukit.kiev.ua/

Підручники

Репозитарій підручників https://ua.lokando.com/
Шкільні підручники онлайн pidruchnyk.com.ua/
Портфель https://portfel.at.ua/
Видавництво Ранок www.ranok.com.ua/
Видавництво Гімназія www.gymnasia.com.ua/
Видавництво Освіта osvitapublish.gov.ua/
Видавництво Генеза www.geneza.ua/

Освітні портали для вчителів

Методичний портал https://metodportal.net/
Мала Академія Наук України https://www.man.gov.ua/
Освіта України https://fij.com.ua/
Освіта.UA https://osvita.ua/
Освіта в Україні https://www.ednu.kiev.ua/
Освітній портал - освіта в Україні, освіта за кордоном https://www.osvita.org.ua
Учительський журнал https://teacherjournal.com.ua/
Острів знань https://ostriv.in.ua/
Вчитель вчителю, учням та батькам https://teacher.at.ua
UROKI.NET Сценарії, уроки, конспекти https://www.uroki.net
Цікаві відео https://drive.google.com/
Онлайн-тестування"Тесторіум" https://www.testorium.net/
Microsoft Партнерство в навчанні https://www.microsoft.com/ukraine/education/partnersinlearning

Вчителям-предметникам

Портал вчителів початкових класів "Урок" https://www.yrok.net.ua/
Презентації для учнів початкових класів https://educat.at.ua/
ВЕБ-сторінка журналу "Початкова школа" https://www.pochatkova-shkola.net/
Центр творчих ініціатив "Клевер" https://uclever.com/
Початкова школа. Вчитель -вчителю.Вчитель - учню. Вчитель -батькам. https://teacher.at.ua/
Українська мова та література. На допомогу вчителю https://ridnamova.ck.ua
Блог "Еверест філології" https://tsybulyanskabigmirnet.blogspot.com/
Український правопис https://www.pravopys.net/
Лінгвістичний портал https://www.mova.info/
Словники - Словопедія https://slovopedia.org.ua/
Музейний портал https://museum-portal.com/
Все для вчителя англійської мови. https://englishtips.org
Англійська у школі https://ksenstar.com.ua
English Together (персональний сайт учителя англійської мови Кононенко О.В.) https://helename.ucoz.ua
Англійська для музичних фанатиків https://efmf.ru
Географія та історія https://osvitanet.com.ua/
Всеукраїнський клуб історії https://historical-club.org.ua/
Історична правда https://www.istpravda.com.ua/
Історія в школі https://schoolhistory.at.ua/Імперія математики https://i-math.com.ua/
Математичний сайт "Лінійка" https://www.lineyka.inf.ua/
Математичні етюди https://www.etudes.ru/
Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру" https://www.kangaroo.com.ua/
fizika.net.ua Сайт вчителів фізики https://fizika.net.ua
Шкільна фізика https://sp.bdpu.org
Фізика для вчителя https://physic.com.ua/
Форум інформатиків України https://informatic.org.ua/
Інформатика для всіх https://allinf.at.ua/
Уроки інформатики https://uchinfo.com.ua/
Вивчаємо інформатику teach-inf.at.ua/
Український біологічний сайт https://www.biology.org.ua
Журнал "Биология" https://bio.1september.ru/
Вчителю біології https://www.uroki.net/docxim.htm
Віртуальні лабораторії https://www.virtulab.net/
Картинки тварин https://dlib.rsl.ru/
Колосок https://www.kolosok.lviv.ua/
Ноосфера https://www.noosfera.org.ua/
Хімічний світ - хімічний інформаційний портал https://chemworld.com.ua/
Віртуальна лабораторія вчителя хімії https://chemistry8.at.ua/
Сайт вчителів хімії https://chemists.at.ua/
Географічний портал https://geosite.com.ua
Географіка https://geografica.net.ua/
Персональний сайт. Я іду на урок географії https://geo-teacher.at.ua/

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати